Vilken favoritfrukost har du?

Boken Drömmen om Bed & Breakfast / Permalink / 2
Idag har jag och fotografen fotat sju olika frukostar.
Jag har fått låna alldeles underbart porslin från Mikaela Willers butik på Södermalm, och vi fotade bland annat en sommarfrukost, höstfrukost, vinterfrukost och en lyxfrukost plus några till som kommer i boken.

Inför varje fotodag så är det halvt panik med att få ihop alla recept, rekvisita och att laga till allt. Men när dagen väl kommer och vi sätter igång med första rätten, så släpper all panik och det är bara så kul att se hur fina bilder det blir av det jag lagat. 

Så idag behövde vi ingen middag, för vi har provsmakat och ätit sju frukostar på en dag!

Vad har du för favoritfrukost?




#1 - - Lisa Gröning:

Jättefina bilder på härliga frukostar.Verkligheten är en annan. Man måste hålla en god budget, folk betalar inte hur mycket som helst för ett dubbelrum på ett B&B.Man får inte heller laga mat alltså inte steka ägg, sparris och andra godsaker som det är bilder på.

Jag får mycket beröm för mina frukostar, som kanske är lite vanlig men ändå rejäl. Frukosten är ju dagens viktigaste måltid sägs det, men som sagt allting kostar. Häls. Lisa Gröning Emmelund B&B

Skärhamn Tjörn

#2 - - Sofia:

Tack Lisa! Javisst är det så att det ska gå inom budget samt att det finns regler för vad man får göra i olika typer av kök. Men exemplen är till för att inspirera och de som driver större verksamheter som vandrarhem och pensionat har ju ofta möjlighet att steka om de har godkänt kök för det :-) Skicka gärna bild på din goda frukost! Hälsningar Sofia

Till top