Dags att blicka framåt - workshop

Tiden rusar verkligen iväg, och nästa helg är det redan första advent. Vi går in i årets sista månad och snart ska vi komma ihåg att skriva 2012 istället.

Jag märker ofta när jag träffar småföretagare att det är sällan man tar sig tid att jobba med utvecklingen och strategierna för sitt företag. Det blir lätt att man fokuserar i nuet, på de dagliga frågorna och problemen. För att verkligen fokusera på framtiden och utvecklingen av sitt företag tror jag att man behöver sätta av minst en heldag om året.

Därför har jag skapat en sådan dag, där du som vill får stöd, råd, motivation och inspiration till att göra 2012 till ett år där du ökar din försäljning, får fler gäster/kunder och mer struktur och lönsamhet i ditt företag.

Är du intresserad, hör av dig så berättar jag mer.

Läs mer fakta om workshopen nedan.

Må gott, och hoppas du har en härlig söndagskväll!

Sofia


1 dags Workshop: Utveckla din verksamhet 2012!

Var det länge sedan du jobbade med att utveckla ditt företags tjänster och produkter? Har du en affärsplan som har legat i byrålådan för länge?

Med ditt egna företag som utgångspunkt får du kunskap om hur du kan effektivisera, marknadsföra och utveckla din verksamhet utifrån dina förutsättningar och behov. Jag ger dig verktyg, inspiration, motivation och kunskap så att du kan utveckla dig själv och ditt företag dit du vill. Genom tydliga handlingsplaner, mallar och mål för varje område vi jobbar med under workshopen kommer du att få struktur och ordning samt öka din lönsamhet och tjäna mer pengar.

Vill du öka din försäljning under 2012?

Vill du ha fler gäster/kunder?

Vill du ha mer struktur och lönsamhet i ditt företag?

Välkommen till en hel dags workshop som ger dig allt detta. Under dagen går vi in på olika områden i din verksamhet och ser hur du kan förbättra din marknadsföring, försäljning, jobba med paketering och prissättning samt struktur och ordning i verksamheten.

Dagen är indelad i 4 block om två timmar vardera. Varje block innehåller en föreläsningsdel samt en del där du själv jobbar med att utveckla ditt företag. Efter dagens slut har du kommit fram till vad du ska göra för att öka din försäljning, få fler gäster/kunder och få mer struktur och lönsamhet i ditt företag.

Block 1 Nuläge. Hur ser din verksamhet ut idag? Vad är du nöjd med? Vad kan du utveckla?

Block 2 Marknadsföring och försäljning. Vilken budget har du för marknadsföring? Vad kan du göra för insatser som inte kostar pengar men ändå ger nya gäster? 

Block 3 Produkt och tjänsteutveckling samt prissättning. Vilka nya tjänster eller produkter skulle du kunna erbjuda dina gäster/kunder? Se över din prisstrategi.

Block 4 Vi knyter ihop säcken och jobbar också med att planera för hur du ska genomföra dina planer för 2012.

Datum

Workshopen genomförs följande datum:

Lördag den 21 januari

Lördag den 28 januari

Lördag den 4 februari

Plats: I centrala Stockholm. Adress meddelas närmare kursdatum.

Minst antal deltagare 10 st, max antal 25 st.

Pris: Per deltagare 2595 sek för en hel dags workshop, material, fika samt lunch.

Erbjudande 1: Boka och betala före den 31/12 2011 så får du 600 sek i boka tidigt rabatt och betalar endast 1995 sek per deltagare.

Erbjudande 2: Gå 3 betala för 2. Är ni fler från samma företag som vill gå? Då får ni ett extra förmånligt erbjudande från mig. Anmäl 3 personer från samma företag, betala bara för 2.

Dessutom: De 5 första som anmäler sig får min bok ” Drömmen om Bed & Breakfast, vandrarhem och pensionat” samt 2 coachingsessioner a’ 1 timme under 2012 där vi följer upp och jobbar med dina planer. Först till kvarn….

För vem?
Jag jobbar med företag som behöver få struktur och ordning och som vill öka sin lönsamhet. Mina kunder är främst verksamma inom turism och upplevelser, motion och hälsa. Exempel på företag som jag jobbar med är turistföretag, hotell, pensionat, vandrarhem, campingplatser och företag inom hälsa och motion som till exempel träningscenter, yogastudios, skönhetssalonger, frisersalonger, hälsocoacher, livscoacher m.m.

Anmälan och mer information
Vill du veta mer samt anmäla dig är du varmt välkommen att kontakta mig. Välkommen till en spännande och givande dag mot dina nya mål!


Följande datum går det att anmäla sig till:


Lördag den 21 januari  kl 8.00-17.00

Lördag den 28 januari kl 8.00-17.00

Lördag den 4 februari kl 8.00-17.00

Sofia Gynge
070-685 17 01
sofia.gynge@yahoo.se
www.sofiagynge.blogg.se

Innehar F-skattsedel




Föreningen SVIF firar 20års jubileum

Söndag till måndag, 13-14 november samlades SVIF-vandrarhemmen hos Strandflickorna i Lysekil för att ha möte och för att fira att föreningen fyller 20 år!  Tänk vad tiden går fort. Vi var medlemmar i SVIF med vårt vandrarhem från 1995 och framåt och föreningen har växt för varje år som gått. Nu är det drygt 200 vandrarhem i Sverige som är anslutna till föreningen.

Idag fick jag den stora äran att få föreläsa på deras träff i Lysekil. Det var fantastiskt roligt att träffa SVIF-gänget och att få rå om dem under ca 2 timmar. Jag berättade lite om hur det var när vi blev med vandrarhem, och vi gick också in på områdena marknadsföring, försäljning, prissättning, affärsplanen och sociala medier.

Dessutom lottade jag ut 5 coachningstimmar med mig till ett av vandrarhemmen, och vinnaren blev Borgvattnets vandrarhem i Jämtland. Ska bli jättekul att få hjälpa dem, de är dessutom både nya medlemmar i SVIF och nya ägare till vandrarhemmet så det kom väl till pass med 5 coachningstimmar för dem.

Behöver du ett bollplank eller hjälp med att utveckla din verksamhet? Tveka inte att kontakta mig.

Må gott!

Sofia


RSS 2.0