Har du en kommunikations och PR-plan?

Jag jobbar en del med att synas i media. Värdet av att få in en artikel i en tidning eller på webben är ofta större än att sätta in en annons. Med en begränsad marknadsföringsbudget är det också ett smart sätt att få ut sitt budskap och att öka varumärkeskännedomen. Om du gör jobbet själv, (kontaktar tidningar, redaktioner, skriver förslag till artiklar, osv) så kostar det naturligtvis din tid. Ett alternativ om du känner att du inte själv har tiden eller kompetensen att göra det är att köpa tjänsten av en PR-byrå som gör jobbet åt dig. 
 
Din kommunikations och PR-plan
Det finns olika sätt att synas i media. Lite funderingar som du kan ta med dig i din egna kommunikations och PR-plan är    
  • Vill du synas lokalt eller rikstäckande?
  • Vilka tidningar/medier läser din målgrupp?
  • Vilket budskap vill du förmedla?
  • Hur mycket tid vill du lägga ner på att synas i media?
  • Vilken effekt vill du uppnå?
  • Hur syns dina konkurrenter i media? 
  • När du får in din artikel/text i en tidning, be att få korrektur innan tryck
  • Förutom tryckt media - vad har du för plan för att synas i sociala medier, radio och TV?
 
Ja det finns mycket mer att tänka på och framförallt tycker jag att det är något av det roligaste som finns att jobba med smart marknadsföring. Ett resultat av mitt egna PR-arbete syns just nu i Aftonbladet Resa 
Andra artiklar om mig kan du läsa här>>
 
Vill du ha hjälp med din kommunikations och PR-plan så är du varmt välkommen att kontakta Sofia Gynge Affärsutveckling på info@sofiagynge.se eller 070-6851701.
 
Må gott!
 
Sofia 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0