Workshops

Sofia Gynge Affärsutveckling genomför ett antal olika workshops för företag och föreningar. Kanske är det dags för er att vässa gästbemötandet och servicen? Eller öka försäljningen via kundtjänst/telefon? Välkommen att kontakta mig för en offert.

Workshop - Vässa din personal i service och gästbemötande
En workshop där vi jobbar med gästbemötande och kundservice. Vi jobbar med att få personalen att känna sig trygga i sin roll som ambassadör för företaget. Att skapa goda kundrelationer och att förstå innebörden av god service.

• Gästens/Kundens förväntningar
• Varför är service och kundrelationer viktigt?
• Befogenheter, riktlinjer och mål
• Hur kan vi bli bäst på service? (att lyssna, att återkoppla, tydlighet, enkelhet, överträffa kundens förväntningar)
• Våra servicemål – viktigt att mäta med enkäter eller liknande
• Att hantera besvärliga situationer – klagomålshantering, reklamationer

Workshop- Vässa personalen i telefonförsäljning  
- Från ordermottagare till säljare-
Vi går igenom mina 10 steg i säljsamtalet samt vilka förutsättningar som behövs för att kunna vara en duktig säljare på telefon. Vi går också igenom de fem vanligaste säljhindrena och lyfter hur vi hanterar dem. Efter kursen kommer ni ha en helt annan förståelse för hur både du som säljare och kunden tänker och du kommer att känna dig säkrare och tryggare och tycka att det är mycket roligare att sälja!

10 steg i säljsamtalet
1. Första intrycket skapas när du svarar i telefonen.
2. Frågor som leder till försäljning.
3. Att lyssna.
4. Röstens betydelse
5. Ordval
6. Känslor/Bildspråk
7. Köpsignaler – merförsäljning till en komplett bokning
8. Styrning av samtalet – ha kontroll på gästen och styr samtalet
9 .Invändningar – argument
10.Avslut

Kontakta mig på 070-6851701 eller sofia.gynge@yahoo.se om du har frågor eller vill ha en offert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0